FRÅGOR & SVAR

KUND HOS OSS

Vad bör jag som kund göra innan ni utför städningen?

För att vi ska kunna städa på bästa möjliga sätt, är det bra om det är så mycket fria ytor som möjligt. Plocka undan saker som kan störa åtkomligheten.

Vad innebär hemstädsabonnemang?

Hemstädning innebär att vi regelbundet kommer hem till er och städar. För att komma igång hör du av dig till oss med dina önskemål. Utefter dessa önskemål planerar vi in städning som passar ert schema. Ombokning är möjlig om det sker 48h i förväg.

Är det samma person som städar varje gång?

Vi på Sverigewtäd strävar alltid efter kontinuitet, hos kund försöker vi alltid ha samma personal på plats. Vid sjukdom eller ledighet ersätts ordinarie personal med anställda med samma kompetens som ordinarie.

Om jag inte är nöjd, vad gör jag då?

Vi på SverigeStäd siktar alltid mot 100% nöjdhetsgaranti. Om kunden anser att vi inte har utfört tjänsten vi kom överens om, försöker vi såklart åtgärda det. För att försäkra oss om att ni är nöjda, lämnar vi alltid en checklista med vad som är utfört.

Vad ingår i respektive städning?

För att se vad som ingår i respektive städning, klicka här.

Allmänna villkor

Du kan läsa våra allmänna villkor här.

SÄKERHET

Vilka krav ställer ni på er personal?

Vi anställer enbart personer med erfarenhet och kunskap inom området. Vi kräver även att vår personal agerar professionellt och ansvarsfullt och ska alltid bära arbetsklädsel under uppdrag.

Hur ställer ni er till säkerheten?

Vid rekrytering begär vi utdrag från polisens belastningsregister och personalen har skrivit under sekretessavtal. SverigeStäd har rutiner som ska säkerställa tryggheten för kunderna, så som säkerthetsförvaringen på kontoret.

Är personalen försäkrade?

All SverigeStäds personal är försäkrade vid olyckor.

Hur hanteras eventuella skador?

Företagsförsäkringen täcker eventuella skador som orsakas av vår personal.

BETALNING

När faktureras jag?

Fakturering sker den 16e efter utfört uppdrag.

Hur funkar RUT-avdrag?

Sen den 1 juli 2009 gäller direktavdrag för hushållsnära tjänster. Det innebär att du som kund betalar 50% av arbetskostnaden (om ni uppfyller kraven). För att veta mer om RUT-avdrag kan ni se på Skatteverkets hemsida.

Vad behöver du hjälp med?

X